Jak zadbać o dobre samopoczucie po nocy sylwestrowej?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Jak zadbać o dobre samopoczucie po nocy sylwestrowej?
Odpowiednio dobrane produkty spożywcze pomogą nam uporać się ze złym samopoczuciem i podnieść odpornośćFoto: Shutterstock

Sylwestrowe szaleństwo za nami. Co zrobić, jak się odżywiać, by nasz organizm nie odczuwał skutków całonocnej zabawy?

– Lepiej zapobiegać niż leczyć. Jeśli jednak mamy trudny poranek, warto zadbać, by następnego dnia jak najlepiej wesprzeć organizm w regeneracji. Wszystko po to, by mógł dochodzić do siebie jeden dzień, a nie dwa lub trzy. Są pewne składniki i wartości odżywcze, które pomagają nam w walce z pozostałym w organizmie alkoholem – mówiła w Trójce Monika Hajduk, dietetyk.

Zadbaj o elektrolity

– To, co tracimy, to elektrolity. Z ich brakiem związane są nasze dolegliwości. Warto uzupełnić sód, potas i magnez. Zadbajmy o odpowiednie nawodnienie i dostarczenie organizmowi witamin i minerałów. Gotowe mieszanki dostępne są w aptekach. Znacznie lepiej postawić jednak na minerały znajdujące się w produktach spożywczych. Można pokusić się o wypicie soku pomidorowego, który zawiera dużo potasu. Warto wesprzeć się również posiłkiem nawadniającym. Niezastąpiony okaże się tutaj rosół, który nie tylko nas odżywi, ale też nawodni. Jego skutecznym zamiennikiem okaże się zupa pomidorowa – wyliczała dietetyk. 

Ważny posiłek 

– Zadbajmy również o zdrowe, różnorodne posiłki, oparte na witaminach z grupy B. Zapewni nam go w ciągu dnia pożywny, dobrze zbilansowany obiad, oparty na kawałku ryby albo mięsa, z dodatkiem kaszy, ryżu, makaronu lub pieczywa. Po takim posiłku powinniśmy zdecydowanie zyskać na siłach – podkreśliła gość Trójki.

Przed zabawą

– Jeśli planujemy zabawę, warto mieć coś w żołądku. Nie wychodźmy głodni. Zadbajmy o posiłki, nawadnianie się zwykłą wodą. Jeśli nasz organizm będzie cały czas nawadniany, straty elektrolitów będą mniejsze. Nie mieszajmy ze sobą zbyt wielu trunków. Spożycie wielu gatunków może następnego dnia skutkować złym samopoczuciem – radziła.

– To, czy jesteśmy bardziej odporni na złe samopoczucie, mamy zapisane w genach. Miedzy sobą jako ludzie różnimy się ilością metabolizujących enzymów, które w różnym stopniu pozwalają nam przyswajać substancje – podsumowała. 

Posłuchaj

4:51
Zadbaj o dobre samopoczucie po nocy sylwestrowej (Zapraszamy na weekend/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

***

Tytuł audycji: Zapraszamy na weekend
Prowadzi: Witold Lazar
Gość: Monika Hajduk (dietetyk)
Data emisji: 1.01.2022
Godzina emisji: 9.17

zch

Polecane