Awaria platform społecznościowych. Czy potrafimy bez nich funkcjonować?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Awaria platform społecznościowych. Czy potrafimy bez nich funkcjonować?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/V3rc4

Kilka godzin bez dostępu do mediów społecznościowych sprawiło, że świat wielu miłośników popularnych platform stanął na głowie. Ogólnoświatowa awaria uniemożliwiła korzystanie z serwisów takich jak Facebook, Instagram czy WhatsApp. Jak takie zdarzenia wpływają na funkcjonowanie społeczeństwa? Czy odbijają się na prowadzonych biznesach?

– Kiedy dzieje się coś w takiej skali, zawsze pojawia się ktoś, kto próbuje tę sytuację wykorzystać. Na niektórych forach, adresowanych do osób nie całkiem uczciwych, pojawiły się oferty sprzedaży danych, które mogły wyciec w wyniku awarii portali. Nic nie wskazuje na to, żeby faktycznie tak się stało. To informacje niesprawdzone i wysoce niepewne – powiedział Marcin Maj z serwisu zajmującego się bezpieczeństwem teleinformatycznym. 

– Ta awaria miała wiele nieoczekiwanych skutków ubocznych. Musimy liczyć się z tym, że biznesy, które budują swoje strony w mediach społecznościowych i polegają na kontakcie z klientami przez portale, mogły ponieść pewne straty – dodał. 

Posłuchaj

2:59
Awaria platform społecznościowych. Czy potrafimy żyć bez social mediów? (Zapraszamy do Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Funkcjonowanie firm 

– Opieranie biznesu na zewnętrznym źródle zawsze jest ryzykowne. Mówi się, że nie buduje się domu na cudzej ziemi. To bardzo słuszne założenie. Jeśli mamy biznes oparty o technologie, awarie będą przydarzały się zawsze. Problemem jest to, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć, w jaki sposób będą zarządzane popularne platformy. Może okazać się, że wprowadzony zostanie wysoki abonament dla właścicieli zbudowanych tam sklepów. Opierając biznes o prywatne platformy, na które sami nie mamy wpływu, warto mieć wyjście awaryjne, chociażby w postaci własnych kanałów – podsumowała Anna Waca, specjalista PR. 

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Piotr Łodej
Autorka materiału reporterskiego: Martyna Masztalerz
Data emisji: 5.10.2021
Godzina emisji: 15.39

zch/mk

Polecane