Awaria platform społecznościowych. Czy potrafimy bez nich funkcjonować?
2021-10-05, 15:10 | aktualizacja 2021-10-06, 14:10
Kilka godzin bez dostępu do mediów społecznościowych sprawiło, że świat wielu miłośników popularnych platform stanął na głowie. Ogólnoświatowa awaria uniemożliwiła korzystanie z serwisów takich jak Facebook, Instagram czy WhatsApp. Jak takie zdarzenia wpływają na funkcjonowanie społeczeństwa? Czy odbijają się na prowadzonych biznesach?
– Kiedy dzieje się coś w takiej skali, zawsze pojawia się ktoś, kto próbuje tę sytuację wykorzystać. Na niektórych forach, adresowanych do osób nie całkiem uczciwych, pojawiły się oferty sprzedaży danych, które mogły wyciec w wyniku awarii portali. Nic nie wskazuje na to, żeby faktycznie tak się stało. To informacje niesprawdzone i wysoce niepewne – powiedział Marcin Maj z serwisu zajmującego się bezpieczeństwem teleinformatycznym.
– Ta awaria miała wiele nieoczekiwanych skutków ubocznych. Musimy liczyć się z tym, że biznesy, które budują swoje strony w mediach społecznościowych i polegają na kontakcie z klientami przez portale, mogły ponieść pewne straty – dodał.
Posłuchaj
Funkcjonowanie firm
– Opieranie biznesu na zewnętrznym źródle zawsze jest ryzykowne. Mówi się, że nie buduje się domu na cudzej ziemi. To bardzo słuszne założenie. Jeśli mamy biznes oparty o technologie, awarie będą przydarzały się zawsze. Problemem jest to, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć, w jaki sposób będą zarządzane popularne platformy. Może okazać się, że wprowadzony zostanie wysoki abonament dla właścicieli zbudowanych tam sklepów. Opierając biznes o prywatne platformy, na które sami nie mamy wpływu, warto mieć wyjście awaryjne, chociażby w postaci własnych kanałów – podsumowała Anna Waca, specjalista PR.
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Piotr Łodej
Autorka materiału reporterskiego: Martyna Masztalerz
Data emisji: 5.10.2021
Godzina emisji: 15.39
zch/mk