Sport i duże pieniądze

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Sport i duże pieniądze
Foto: Glow Images/East News

Marketing sportowy to doskonałe narzędzie do promocji własnej marki. W Polsce niestety jeszcze niebyt popularny.

Posłuchaj

Sport i duże pieniądze
+
Dodaj do playlisty
+

W Warszawie ruszają IX Dni Marketingu Sportowego. Zdaniem Piotra Pietrzaka z Hawas Sports, polskie firmy niechętnie wydają pieniądze na reklamę poprzez sport.

Wynika to głównie z tego, że duże międzynarodowe koncerny oraz ich polskie odziały realizują globalne umowy sponsoringowe zawarte na szczeblu centrali. Z kolei mniejsze firmy mają dużo obaw przed angażowaniem swoich pieniędzy w tego typiu przedsięwzięcia.

Zdaniem Pietrzaka marketing sportowy to doskonałe narzędzie promocji opierające się na emocjach i trzeba je traktować  jak każdy inny biznes. Niestety w naszym kraju brakuje racjonalnego podejścia do sportu. Często przy podejmowaniu decyzji o sponsoringu decydują osobiste sympatie szefa firmy lub osób odpowiedzialnych za marketig.

Pietrzak podkreślił, że sukces reklamowy wcale nie musi iść w parze z sukcesem sportowym. Jako przykład podał Annę Kurnikową. Znana rosyjska tenisistka nigdy nie odniosła żadnego znaczącego sukcesu, a mimo to jest rozpoznawalna przez miliony widzów i podpisuje ogromne kontrakty reklamowe. W Polsce, choć na mniejszą skalę, podobną pozycję ma były bramkarz naszej reprezentacji Jerzy Dudek.

 - Wszystko dlatego, że utożsamiany jest z sukcesem międzynarodowym. Jest osobą sympatyczną i nie jest zmanierowany co pomaga w jego odbiorze społecznym – powiedział.

Dodał, że w ostatnich latach zmieniają się nasze przyzwyczajenia. - Duże wydarzenia sportowe zaczynamy traktować, jak wydarzenia społeczno- kulturalne, przy których możemy spotkać się ze znajomymi i podyskutować na różne inne tematy – zauważył.

Zdaniem Pietrzaka, Euro 2012 do doskonała okazja do robienia interesów i szansa na rozwój marketingowy dla polskiego piłkarstwa. Poprzednie mistrzostwa europy w Szwajcarii i Austrii przyniosły ponad 700 milionów euro zysku dla UEFA.

Aby wysłuchać rozmowy "Sport i duże pieniądze" wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie „Posłuchaj” w ramce po prawej stronie.

Audycji "Bardzo ważny projekt" można słuchać od poniedziałku do piątku o godzinie 18.45. Zapraszamy.

(miro)

Polecane