Super Bowl – reklamowe eldorado

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Super Bowl – reklamowe eldorado
Gorączka Super Bowl.Foto: shutterstock

Aby wykupić reklamę podczas niedzielnego meczu Super Bowl, trzeba wysupłać ponad 5 milionów dolarów. Czego się jednak nie robi, by podbić serca 100 milionów Amerykanów zasiadających przed telewizorami…

Super Bowl to nie jest zwykły mecz. To najważniejsze wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych jest wręcz świętem narodowym Amerykanów. Już na wiele dni przed finałowym spotkaniem futbolowej ligi NFL, barwami występujących w nim drużyn przystrojone są witryny sklepowe, prywatne domy i budynki publicznych instytucji.

Posłuchaj

2:08
Reklamowe (i nie tylko) szaleństwo Super Bowl
+
Dodaj do playlisty
+

Co rok w dniu finału Super Bowl przed telewizorami zasiadają całe rodziny, łącznie około 100 milionów Amerykanów. Są oni łakomym kąskiem dla reklamodawców, którzy przygotowują na tę okazję specjalne spoty, emitowane w telewizji za rekordowe stawki. Za 30-sekundową reklamę podczas tego wydarzenia trzeba zapłacić nawet 5,5 miliona dolarów (dla porównania, spot o takiej długości podczas gali rozdania Oscarów kosztuje "tylko" ok. 2 milionów dolarów).

Jak się okazuje, nie jest to kwota wygórowana – transmitująca Super Bowl stacja CBS już na tydzień przed meczem ogłosiła, że ma w pełni zapełnione bloki reklamowe. I to pomimo że część dużych firm (m.in. Ford, Budweiser, Pepsi i Coca-Cola) zrezygnowała w tym roku z reklamowania swych produktów.

Reklamy pojawiające się w trakcie finału ligi NFL bywają nie mniej interesujące od samego meczu oraz popisów gwiazd muzyki pop, występujących w jego przerwie. W ubiegłym roku Facebook zaprezentował 60-sekundowy spot z udziałem Chrisa Rocka i Sylvestra Stallone. Aż dwie 30-sekundowe reklamy wykupił przygotowujący się do startu w wyborach Donald Trump, a jedną – za to trwającą całą minutę – niedoszły kandydat Partii Demokratycznej, Michael Bloomberg. Najbardziej wzruszył widzów spot firmy WeatherTech, opowiedziany z perspektywy psa, którego udało się wyleczyć ze złośliwego nowotworu.

Pies, który wzruszył miliony Amerykanów, źródło: YouTube / uwmadison

Czym reklamodawcy zaskoczą amerykańskich telewidzów w tym roku? Okaże się już w nocy z niedzieli na poniedziałek (7/8.02). Wtedy też dowiemy się, kto został zwycięzcą 55. edycji Super Bowl. Przed szansą stają drużyny Kansas City Chiefs oraz Tampa Bay Buccaneers.

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzi: Łukasz Ciechański
Autor materiału reporterskiego: Monika Suszek
Data emisji: 05.02.2021
Godzina emisji: 6.20

kc

Polecane