Reklamy dopasowane do widza przyszłością telewizji?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Reklamy dopasowane do widza przyszłością telewizji?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Ezume Images

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad projektem, który zakłada, że od 2021 roku telewidzowie będą mogli oglądać bloki reklamowe dopasowane do swoich preferencji. W ten sposób na pewno zyskają i reklamodawcy i nadawcy. Czy skorzystają na tym także sami odbiorcy reklam?


Posłuchaj

1:24
Spersonalizowane reklamy telewizyjne już od przyszłego roku (Pora na Trójkę)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Profilowanie treści na podstawie potrzeb i gustów telewidza na pewno pobudzi jego umysł, ponieważ nie będzie już musiał oglądać reklam, które go nie interesują lub wręcz irytują. Niestety, pobudzi to go również do wydawania pieniędzy. Jesteśmy bardziej podatni na sugestie, a twórcy reklam – sprytniejsi, niż nam się wydaje.


Posłuchaj

1:51
Jak reklama działa na nasz umysł? (Pora na Trójkę)
+
Dodaj do playlisty
+

 

– 80 proc. ludzi twierdzi, że reklama na nich nie działa. Takich osób, na które w ogóle nie działa i takich, na których działa skrajnie silnie, jest bardzo niewiele. Większość z nas w stopniu umiarkowanym lub przeciętnym ulega reklamom, ale często nie zdajemy sobie sprawy – mówi dr Alicja Grochowska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Grafika ulustracyjna

– Za produkcję i emisję reklam odpowiadają ludzie, którzy doskonale potrafią liczyć pieniądze . W sytuacji, gdyby ludzie nie kupowali produktów, które są reklamowane, reklamy na pewno by się nie pojawiły – dodaje dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce Jerzy Minorczyk.

Neuromarketing. Podróż do mózgu klienta - dr Adam Zemełka/Collegium Da Vinci

Jeszcze nie oszacowano, ile na zbieraniu danych o preferencjach telewidzów zarobią operatorzy i telewizje kablowe. Wiadomo natomiast, że nadawcy będą mogli zarobić dzięki reklamom dostosowanym do potrzeb odbiorcy - dodatkowo blisko dwa miliardy złotych.

***

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzą: Małgorzata Łukowska, Łukasz Ciechański
Autor materiałów dodatkowych: Paweł Turski
Data emisji: 7.10.2020
Godziny emisji: 7.27, 7.42

kr

Polecane