Raport: kupowanie w czasach pandemii
2020-09-23, 16:09 | aktualizacja 2020-09-24, 10:09
KPMG opublikował raport o zwyczajach konsumenckich w czasie pandemii koronawirusa. Czy i w jaki się sposób zmieniły, a także czy sprzedawcy skutecznie na nie zareagowali?
Pandemia poważnie wpłynęła na budżety domowe. – 44 procent gospodarstw deklaruje, że ich sytuacja finansowa się pogorszyła albo znacząco pogorszyła. W tej sytuacji ograniczają wydatki do tych niezbędnych – mówi Andrzej Musiał z KPMG. – A nawet, jeżeli sytuacja finansowa w gospodarstwie się nie zmieniła, pojawia się niepokój. I, myśląc o przyszłości, kupujący ograniczają wydatki na większe zakupy – dodaje.
Posłuchaj
– Zazwyczaj polski konsument bardzo zwraca uwagę na cenę. A w sytuacji takiej niepewności, którą teraz mamy, zwraca jeszcze mocniej. Na pewno nie będziemy kupować dużo byle jakich produktów, tylko takie, które posłużą nam dłużej. Jednak ich cena musi być odpowiednia na naszą kieszeń – tłumaczy dr Jolanta Tkaczyk, ekspert ds. konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego.
***
Tytuł audycji: Do Trójki zaprasza Piotr Łodej
Autorka materiału reporterskiego: Małgorzata Jakubowska
Data emisji: 23.09.2020
Godzina emisji: 16.15
pr-mk