Reklama

reklama

Czy powinniśmy odmieniać nazwy sklepów i sieci handlowych?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Czy powinniśmy odmieniać nazwy sklepów i sieci handlowych?
zdj. ilustracyjneFoto: shutterstock.com

11-letnia Lena pyta naszą "panią od polaka" o to, jaka forma jest prawidłowa: idę do Empiku, Empika czy Empik?

 W reklamach często słyszymy: "urządź kuchnię z Ikea" czy "zrób zakupy w Carrefour", czyli formy nieodmienne. PR-owcy tłumaczą to tak, że zależy im, aby ta forma utrwaliła się w oryginalnym brzmieniu, czyli mianowniku. Ja jednak uważam, że jeśli ktoś usłyszy, że w Ikei kupi fotel, a w Emipku książki, to będzie umiał zrekonstruować mianownik, tym bardziej, że ta forma pojawia się na szyldach czy w logotypach  podkreśla prof. Katarzyna Kłosińska.


Posłuchaj

5:17
Empik, Ikea, Carrefour – odmieniać czy nie? (Co w mowie piszczy?/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

 

W audycji ponadto odpowiedzi na pytania:

  • jakie jest pochodzenie słowa "kawa"?
  • co dawniej oznaczał "pawlacz"?

***

Tytuł audycji: Co w mowie piszczy?
Prowadzi: prof. Katarzyna Kłosińska
Data emisji:
 24.07.2020
Godzina emisji: 17.20

mk

Polecane