Wybory prezydenckie. Eksperci: w kampanii wyborczej bardzo ważne są emocje
– Każde paliwo do ataku zostanie wykorzystane – mówił w Programie 3 Polskiego Radia dr Sergiusz Trzeciak, specjalista ds. marketingu politycznego. – Niefortunne wypowiedzi mogą wpłynąć poważnie na wyniki głosowania – stwierdził z kolei dr Andrzej Anusz, były polityk, historyk specjalizujący się w dziejach najnowszych.
Zdjęcie ilustracyjne
Foto: Shutterstock.com / corgarashu
– W kampanii dobrze jest przewidzieć możliwe zarzuty nie tylko dotyczące kandydata, ale też szefa sztabu – podkreślił Sergiusz Trzeciak. Jak mówił gość "Pulsu Trójki", nawet pozornie nieznacząca rzecz w kontekście kampanii może stać się bardzo ważna. – Każde paliwo do ataku zostanie wykorzystane – dodał.
Ekspert stwierdził też, że w przypadku wyborców ważniejsze są emocje niż kwestie merytoryczne i nie zagłosujemy na kogoś, kogo nie lubimy. – Ale żeby wygrać wybory prezydenckie, trzeba wyjść poza prezydencki elektorat swojego ugrupowania, starać się nie zrażać innych kręgów wyborców – tłumaczył.
Znaczenie niefortunnych wypowiedzi
Andrzej Anusz zaznaczył przy tym, że chodzi nie tylko o rację, ale też przekazanie swoich argumentów w mediach. – Niefortunne wypowiedzi mogą wpłynąć poważnie na wyniki głosowania – zaznaczył.
W audycji analizowano też zamieszanie wokół szefowej sztabu kampanii prezydenckiej obecnego prezydenta Andrzeja Dudy.
***
Tytuł audycji: Puls Trójki
Prowadzi: Beata Michniewicz
Goście: dr Sergiusz Trzeciak (specjalista ds. marketingu politycznego) i dr Andrzej Anusz (były polityk, historyk specjalizujący się w dziejach najnowszych)
Data emisji: 24.02.2020
Godzina emisji: 17.45
agkm/mk