Trójka|Zapraszamy do Trójki - popołudnie
Reklamy polityczne. Spór miliardera z właścicielem Facebooka
2020-02-19, 18:02 | aktualizacja 2020-02-19, 21:02
– Facebook pozwala nie tylko politykowi, a także jego sztabowi i specjalistom docierać w bardzo dokładny sposób do elektoratu, także tego potencjalnego, czyli ludzi, którzy najchętniej oddaliby głos na prezydenta – mówi Jakub Kapiszewski z działu zagranicznego "Gazety Prawnej".
Posłuchaj
Jak zaznacza rozmówca Michała Żakowskiego, chodzi nie tylko o przekonywanie, ale też mobilizowanie wyborców. – Reklama na Facebooku jest dość skuteczna, jeśli chodzi o docieranie do wyborców danej partii. Mamy przykład z grudnia, kiedy w Wielkiej Brytanii były wybory i największe partie wydały na te reklamy dwa razy więcej niż poprzednio – dodaje.
Czy Facebook pomoże Donaldowi Trupowi wygrać zbliżające się wybory prezydenckie w USA? George Soros napisał w tej sprawie list do prestiżowego dziennika "Financial Times", w którym wezwał Marka Zuckerberga do rezygnacji ze stanowiska. W jaki sposób szef Facebooka odpiera zarzuty miliardera? Jak różni się podejście różnych portali społecznościowych do kwestii reklam politycznych?
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki – popołudnie
Prowadzi: Marcin Pośpiech
Autor rozmowy: Michał Żakowski
Gość: Jakub Kapiszewski (dział zagraniczny "Gazety Prawnej")
Data emisji: 19.02.2020
Godzina emisji: 17.20
gs/ab