Czy staram się wybierać polskie produkty?
Rozpoczęła się kampania społeczna "Wybieram 590 – sobota dla Polski". Ma zachęcać do wybierania podczas zakupów polskich produktów i polskich usług.
Zdjęcie ilustracyjne.
Foto: shutterstock.com/Positiffy
Skąd to 590? To prefiks kodu paskowego umieszczanego na produkcie, informujący, że wyrób został wyprodukowany w Polsce. Gdybyśmy wspólnie wydawali na polskie produkty o jeden procent więcej, w naszej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld złotych rocznie!
– Policzyliśmy, że gdyby konsumenci o jeden procent częściej wybierali polskie produkty, to łącznie w polskiej gospodarce zostawałoby co roku 6,6 miliarda złotych więcej – mówi dyrektor marketingu Grant Thornton Jacek Kowalczyk. – Motywy, które decydują o kupnie danego produktu są bardzo różne. To kwestia przyzwyczajenia czy niewiedzy – dodaje.
– Wymieniamy swoje menu. Często może się okazać, że część tradycyjnych produktów przestaje leżeć w naszym zainteresowaniu. Przez to tracimy jakiś obszar naszej gospodarki. Nie zapominajmy o własnej kuchni. To nie hamburger, frytki czy napój gazowany mają być decydujące na naszym stole – podkreśla dr Artur Bartosiewicz ze Szkoły Głównej Handlowej.
Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz ekspertów swoje zdanie wyrazili także nasi Słuchacze.
***
Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Jacek Kowalczyk (dyrektor marketingu Grant Thornton), dr Artur Bartosiewicz (Szkoła Główna Handlowa), prof. Katarzyna Duczkowska-Małysz (Politechnika Warszawska), Cezary Kaźmierczak (Związek Przedsiębiorców i Pracodawców), Bożena Kolba (prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Twórców i Drobnej Wytwórczości), Piotr Kuczyński (analityk rynków finansowych)
Data emisji: 4.12.2019
Godzina emisji: 12.08
kw
Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji: