Malowanie na ekranie

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Malowanie na ekranie
Fragment plakatu filmu "Van Gogh. Bramy wieczności"Foto: mat. promocyjne

Biografie wielkich twórców zawsze wzbudzały zainteresowanie – a zaczął je spisywać Giorgio Vasari w połowie XVI wieku, zdobywając informacje bezpośrednio od artystów bądź posiłkując się relacjami innych, niekiedy nie gardząc informacjami mniej wiarygodnymi, ocierającymi się o "wieści gminne".

Posłuchaj

Jak przenosić malarstwo na kinowy ekran? (Klub Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

Plakat filmu "Van Gogh. Bramy wieczności" Plakat filmu "Van Gogh. Bramy wieczności"

Kiedy powstało kino, obrazy zaczęto interpretować za pomocą innych obrazów – ekranowych. Ale czy można pokazać na ekranie proces dochodzenia do ostatecznych, przełomowych rozwiązań? Czy to, co dzieje się w głowie artysty, jest przekładalne na film, adresowany do szerokiego grona odbiorców?

Jak pokazać obrazoburczy akt, kiedy artysta zdobywa się na odwagę dokonać tego, czego nikt przed jeszcze nie zrobił?

Do rozmowy o przekładaniu obrazu malowanego na obraz ekranowy prowokuje goszczący na naszych ekranach film "Van Gogh. U bram wieczności" Juliana Schnabla.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Monika Małkowska
Goście: Zofia Ratajska (historyk sztuki, poetka), Ryszard Grzyb (malarz, poeta, karateka),  Łukasz Jasina (historyk kina z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych)
Data emisji: 12.11.2019
Godzina emisji: 21.09

Polecane