Pozbierałeś po kimś śmieci? Użyj "trashtagu"!
Któż nie pamięta Ice Bucket Challenge i wszechobecnych filmików, na których oglądaliśmy zarówno największe sławy, jak i zwykłych śmiertelników oblewanych lodowatą wodą? W tym roku media społecznościowe może ogarnąć szał związany z kolejnym challengem, który ma zwrócić uwagę na problem równie wszechobecnych śmieci.
Zdjęcie ilustracyjne
Foto: shutterstock.com/David Pereiras
Na czym polega wyzwanie? Przechodząc koło odpadów pozostawionych przez kogoś innego, trzeba poświęcić chwilę, żeby je podnieść, przy czym zrobić zdjęcie przed posprzątaniem i po. Zdjęcia należy opublikować na swoim profilu w social mediach, używając znacznika trashtag. W tej i innych tego rodzaju akcjach często biorą udział nie tylko pojedyncze osoby, ale i całe firmy.
– Zasadniczo dosyć często bierzemy udział w różnych akcjach viralowych, bo wymyślanie i tworzenie zabawnych rzeczy w internecie sprawia nam ogromną frajdę. Ale nie ukrywamy, że mamy w tym też interes marketingowy, wręcz wizerunkowy – mówi Kamil Szwarbuła, specjalista ds. PR w jednej z polskich firm komputerowych.
Kiedy internetowe wyzwania przestają być gestem pomocnym w osiągnięciu szczytnego celu, a zaczynają być aktem głupoty? Co motywuje osoby chętnie biorące udział w takich inicjatywach?
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki – ranek
Prowadzi: Krystian Hanke
Autorka materiału: Justyna Godz
Data emisji: 22.08.2019
Godzina emisji: 6.21
kr/kw