Redukcja emisji EO2 w krajach Unii Europejskiej
Po naradzie ministrów środowiska unijnych krajów przyjęto, że wspólne stanowisko do negocjacji z Parlamentem będzie takie, że redukcja emisji dwutlenku węgla z nowych aut powinna zmniejszyć się o 35 procent do 2030 roku.
zdjęcie ilustracyjne
Foto: pixabay.com
Walka o przepisy zmniejszające zanieczyszczenia z samochodów poruszających się na drogach Unii Europejskiej wkracza w decydującą fazę. W nocy, po trwającej kilkanaście godzin naradzie ministrów środowiska unijnych krajów przyjęto, że wspólne stanowisko do negocjacji z Parlamentem będzie takie, że redukcja emisji dwutlenku węgla z nowych aut powinna zmniejszyć się o 35 procent do 2030 roku. W przypadku lekkich samochodów dostawczych powinna być zredukowana o 30 procent. Początkowe założenia negocjacji zakładały mniejszą redukcję, ale wielu unijnych ministrów uznało, że są to zbyt mało ambitne cele i trzeba je zwiększyć, np. kraje skandynawskie mówiły, że redukcja CO2 powinna wynieść nawet 50 procent.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.
Tytuł audycji: Euranet Plus – Unia pod lupą
Prowadzi: Marcin Łukawski, Beata Płomecka
Data emisji: 10.10.2018
Godzina emisji: 07:42