Szkoła idealna, czyli jaka?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Szkoła idealna, czyli jaka?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Yuganov Konstantin/shutterstock.com

– Świat ciągle się zmienia. Szkoły też muszą się zmieniać. To nigdy nie będzie dokonany proces. Na jakimkolwiek poziomie byśmy nie byli, można iść dalej – ocenia dr Marzena Żylińska, od lat zaangażowana w program "Budząca się szkoła".

Posłuchaj

Jak zmienić szkołę, żeby wspierała kreatywność i innowacyjność dzieci? (Godzina wychowawcza/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

nastolatek depresja 1200 free
Jak walczyć z depresją u dzieci i młodzieży?

Jak wyjaśniła rozmówczyni Katarzyny Pruchnickiej, celem programu jest zachęcenie osób, które współtworzą szkoły, do ulepszania tych miejsc. – Mamy mnóstwo badań, również polskich, które pokazują, że dzieci w szkole się nudzą, że duża część z nich szkoły nie lubi, że odczuwają w tam ogromny stres. W zeszłym roku ukazała się książka Michaela Markworta-Schulte "Wypalone dzieci", która pokazuje zupełnie dramatyczny proces. Dzieci są wypalone. Dzieci mają depresje. My tego nie widzimy, nie chcemy dostrzegać – zauważa Marzena Żylińska. Jak dodaje, kiedy nasze metody nie działają, chętnie przerzucamy winę na dzieci, na uczniów i dokręcamy śrubkę, czyli dajemy im więcej tego, co je niszczy. 


młodzież park tablety kultura cyfrowa 1200x660.jpg
O młodzieży "zwolnionej z teorii"

Dlaczego jeszcze szkoła zabija ciekawość i radość nauki? Jak temu zaradzić? Kiedy pojawiła się obowiązująca teraz idea podstawy programowej? Dlaczego nie można przekazać wiedzy? 

Odpowiedzi m.in. na te pytania padają w audycji. Zapraszamy do jej wysłuchania. 

***

Tytuł audycji: Godzina wychowawcza 
Prowadzi: 
Katarzyna Pruchnicka
Gość: dr Marzena Żylińska (metodyk, od lat zaangażowana w program "Budząca się szkoła")
Data emisji: 19.06.2018
Godzina emisji: 23.08

gs/mk

Polecane