Czy zakazać reklamy alkoholu w mediach?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Czy zakazać reklamy alkoholu w mediach?
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shablon/Shutterstock

Ministerstwo Zdrowia proponuje skrócenie czasu reklamy piwa w radiu i telewizji. Obecnie browary mogą się reklamować od 20.00 do 6.00 rano. Po zmianach w ustawie o wychowaniu w trzeźwości od 23.00 do 6.00. Czy to cokolwiek zmieni?

Posłuchaj

Czy zakazać reklamy alkoholu w mediach? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Czy taka zmiana ograniczy picie alkoholu wśród młodzieży? W Islandii, Norwegii, Francji, Danii, Szwajcarii, Szwecji i Finlandii obowiązuje zakaz reklamy alkoholu w telewizji. 


Leki dopalacze 1200.jpg
Kary za dopalacze. Czy należy je zaostrzyć?

– Już  w ustawie o wychowaniu w trzeźwości są pewne ograniczenia dotyczące zawartości reklam, ale de facto nie działają. Stoję na stanowisku, że rozwiązanie radykalne w tym wypadku zrobi swoje, bo jesteśmy społeczeństwem, w którym piwo, alkohol jest wszechobecny i jest czymś normalnym. Przez reklamy wychowujemy przyszłe pokolenia konsumentów alkoholu - mówił Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych. 

– Reklama piwa to środek konkurencji między producentami. Polski rynek piwa bardzo się rozwinął w ostatnich latach, jest już ponad 200 browarów różnej wielkości, jest dużo gatunków piwa, nowości, dużo piw smakowych, bezalkoholowych. To wszystko są produkty wymagające wsparcia marketingowego - argumentował Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. 

dzieci_komórki_1200.jpg
Zakaz używania telefonów komórkowych w szkołach?

Czy jest szansa na skuteczne odbieranie koncesji lokalom, które sprzedają alkohol nieletnim? Czy wprowadzanie zakazów dotyczących reklamy jest skutecznym środkiem w walce z piciem alkoholu wśród młodzieży? Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji. 

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Krzysztof Brzózka (dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych), dr Waldemar Urbanik (socjolog, rektor Wyższej Szkoły Humanistycznej TWP w Szczecinie), dr Kinga Stopczyńska (katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego), Bartłomiej Morzycki (dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego), Zbigniew Gajewski (dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy), dr Bogdan Woronowicz (certyfikowany specjalista leczenia uzależnień)
Data emisji: 31.01.2018
Godzina emisji: 12.07

gs/jp

Polecane