Trójka|Niewidoczna strona sztuki
Co psy robią w kinie i reklamie?
2017-08-26, 17:08 | aktualizacja 2017-08-27, 21:08
Niektóre psie okazy przechodzą do historii kultury. Są opisywane w książkach, portretowane, wyniesione na pomniki. Stają się filmowymi gwiazdorami.
Posłuchaj
Bohaterem rozmowy prowadzonej w kolejnym odcinku audycji "Niewidoczna strona sztuki" był canis lupus familiaris. Pies zasługuje na to z racji tego, co zrobił dla ludzkości. To zwierzę oswojone i udomowione przez człowieka najwcześniej, 15-12 tysięcy lat temu.
W audycji przypomnieliśmy najsłynniejsze plakaty, kampanie reklamowe z udziałem czworonogów. Przywołaliśmy filmowe hity z psami w roli głównej (lub pomniejszej, lecz istotnej). Opowiedzieliśmy też o pomnikach postawionych najwierniejszym towarzyszom człowieka. Mówiliśmy także o powodach, dla których jakaś rasa staje się "modna". Oczywiście nie zabrakło utworów muzycznych, w których psy mają głos.
Które rasy i w jaki sposób wykazują się szczególnymi cechami charakteru i umysłu? Z jakich powodów kochamy psy? Jak psy trafiły do filmów? Co robią w reklamie? Skąd tam się wzięły i w jakim celu?
***
Tytuł audycji: Niewidoczna strona sztuki
Prowadząca: Monika Małkowska
Goście: Katarzyna Wajda (historyk kina), Aleksandra Szywała (zoopsycholog), Mariusz Knorowski (historyk sztuki, dyrektor Muzeum Plakatu w Wilanowie)
Data emisji: 26.08.2017
Godzina emisji: 16.07