Czy odkryjemy Ziemię 2.0?
Czy planety mogą istnieć bez sąsiedztwa gwiazdy? Czym jest astroturf marketing? I czy sztuczna inteligencja może wpłynąć na turystykę? Na te pytania odpowiada Kuba Witkowski.
Zdjęcie ilustracyjne
Foto: Shutterstock/NASA images
Naukowcy od dawna podejrzewali, że we Wszechświecie istnieją planety podobne do Ziemi, które jednak nie mają swojego "Słońca", wokół którego by krążyły. Są grawitacyjnie "wolne". Teraz astronomowie z Uniwersytetu Warszawskiego po raz pierwszy znaleźli ślady takich obiektów.
Coraz więcej konsumentów przed zakupem danego produktu szuka opinii w internecie. Tymczasem znaczna część wpisów, które można znaleźć w sieci, jest fałszywa. Niestety astroturf marketing, czyli kupowanie pochlebnych opinii, to coraz częstsze zjawisko - także w Polsce.
Sztuczna inteligencja zmienia branżę turystyczną. Obecnie boty - specjalne programy komunikujące się w sposób podobny do człowieka - są w stanie przyjąć zlecenie, odpowiedzieć na pytanie czy przekazać informacje dotyczące dostępności hotelu i miejsc w samolocie. W przyszłości zakres zadań realizowanych przez sztuczną inteligencję w branży turystycznej będzie jeszcze większy.
Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: Trójwymiar
Prowadzi: Kuba Witkowski
Data emisji: 26.07.2017
Godzina emisji: 18.36
ml/czaj