Promocja w sieci. Chwyci czy nie chwyci?
Będzie przebojem czy nie? To dylemat każdego marketingowca, który tworzy treści na potrzeby internetu.
Zdj. ilustracyjne
Foto: Shutterstock/ra2studio
Istnieją, co prawda, pewne narzędzia, które pomagają w osiągnięciu sukcesu, ale gwarancji nie dają. I to właśnie zamierzają zmienić naukowcy z Politechniki Warszawskiej.
Budują program, który - posługując się algorytmem - będzie w stanie określić, czy dany film ma szanse na sukces w sieci. - Przy użyciu głębokich sieci neuronowych, które na wejściu otrzymują sygnał wizualny, czyli film lub jego tytuł, jesteśmy w stanie przewidzieć z dość dużą precyzją, jak popularny dany materiał będzie w mediach społecznościowych - mówi dr inż. Tomasz Trzciński z Instytutu Informatyki Politechniki Warszawskiej.
W podobny sposób powstaje również... muzyka. - Na podobnej zasadzie są konstruowane chociażby utwory popowe. Mamy pewne założenia odnośnie rytmu czy jakiegoś schematu dźwięków, które pozwalają z dużym prawdopodobieństwem kreować potencjalne hity - wyjaśnia Łukasz Michalik z portalu Gadżetomania.pl.
Z jaką dokładnością da się przewidzieć, czy obraz stanie się viralem? Jakich narzędzi używają marketerzy? O tym słuchacze mogą się dowiedzieć z nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki - popołudnie
Prowadzi: Robert Kantereit
Autorka materiału reporterskiego: Kuba Witkowski
Data emisji: 17.07.2017
Godzina emisji: 16.40
ml/czaj