Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy?
Organizacje konsumenckie chcą walczyć z otyłością wśród dzieci ograniczając reklamy z niezdrową żywnościąFoto: shutterstock.com/Jeka

Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli takie treści emitowane są w telewizji czy internecie przed i w trakcie programów dla dzieci. 

Posłuchaj

Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy? cz. 1 (EuranetPlus: Żyjemy w Europie/ Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Z danych Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że jedno na troje dzieci w Europie ma nadwagę, bądź cierpi na otyłość.

Z opublikowanych w ubiegłym roku badań wynika, że nadwaga i otyłość dotykają co siódmego polskiego nastolatka. Polskie 11-latki pod względem tuszy przekraczają średnią międzynarodową. Zdaniem ekspertów jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że dzieci i młodzież coraz częściej narażone są w mediach na przekazy marketingowe promujące niezdrową żywność.

Polski regulator rynku reklamy zareagował na takie zagrożenia wcześniej. - W Polsce wprowadziliśmy już ograniczenia reklamy produktów, które nie są wskazane w codziennej diecie - mówi Konrad Drozdowski z Rady Reklamy. Zapraszamy do wysłuchania dołączonych nagrań.

***

Tytuł audycji: EuranetPlus - Żyjemy w Europie
Prowadzi: Łukasz Walewski
Gość: Konrad Drozdowski (Rada Reklamy)
Data emisji:
8.02.2017
Godzina emisji: 9.18

mp/fbi

Polecane