Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy?
2017-02-08, 12:02 | aktualizacja 2017-02-08, 14:02
Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli takie treści emitowane są w telewizji czy internecie przed i w trakcie programów dla dzieci.
Posłuchaj
Z danych Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że jedno na troje dzieci w Europie ma nadwagę, bądź cierpi na otyłość.
Z opublikowanych w ubiegłym roku badań wynika, że nadwaga i otyłość dotykają co siódmego polskiego nastolatka. Polskie 11-latki pod względem tuszy przekraczają średnią międzynarodową. Zdaniem ekspertów jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że dzieci i młodzież coraz częściej narażone są w mediach na przekazy marketingowe promujące niezdrową żywność.
Polski regulator rynku reklamy zareagował na takie zagrożenia wcześniej. - W Polsce wprowadziliśmy już ograniczenia reklamy produktów, które nie są wskazane w codziennej diecie - mówi Konrad Drozdowski z Rady Reklamy. Zapraszamy do wysłuchania dołączonych nagrań.
***
Tytuł audycji: EuranetPlus - Żyjemy w Europie
Prowadzi: Łukasz Walewski
Gość: Konrad Drozdowski (Rada Reklamy)
Data emisji: 8.02.2017
Godzina emisji: 9.18
mp/fbi