Trójce przybywa słuchaczy. Świetny wynik za 2016 rok
2017-01-20, 17:01 | aktualizacja 2017-01-23, 14:01
Jak wynika z badań firmy SMG/KRC, Trójka od października do grudnia 2016 roku uzyskała 8-procentowy udział w wynikach słuchalności stacji radiowych. Dyrektor Trójki, Adam Hlebowicz, mówi o najlepszym wyniku od 2012 roku.
W porównaniu z wcześniejszym kwartałem (lipiec-wrzesień), Trójka odnotowała wzrost o 1 punkt procentowy, co jest na rynku radiowym prawdziwym sukcesem.
- Wzrost słuchalności obserwujemy od 3 miesięcy, co oczywiście cieszy cały zespół. W udziałach w rynku Trójka osiągnęła najlepszy wynik od 2012 roku - mówi Adam Hlebowicz, Dyrektor Redaktor Naczelny Trójki. - Pokazuje to, że powiększa się grono wiernych słuchaczy, a także, że pozyskujemy nowych, często bardzo młodych odbiorców, dla których mamy szeroką i jak słychać ciekawą propozycję programową - dodaje.
W jego ocenie, efekty przyniosły eksperymenty z ramówką i zróżnicowanie propozycji antenowych.
- Bardzo cieszą mnie dobre wyniki kwadransowe kilku nowych audycji, pasma publicystycznego po godzinie 15, czy niedzielnych "Historii jak z książki" Marka Stremeckiego. Rewelacyjny wynik osiągamy w soboty, gdzie po kilku eksperymentach w poranku, mamy teraz zróżnicowaną i akceptowaną przez słuchaczy propozycję - wyjaśnia dyrektor Trójki.
W odniesieniu do wyniku z okresu lipiec-wrzesień 2015 roku, wzrost słuchalności Trójki wyniósł 0,2 punktu procentowego, a wynik za cały 2016 rok wyniósł 7,9 proc. Stacja uplasowała się na czwartym miejscu wśród anten w Polsce z największym wzrostem słuchalności w 2016 roku wśród anten ogólnopolskich.
bk