Bajeczny świat, którego nie ma, czyli reklamy a dzieci
2016-12-06, 00:12 | aktualizacja 2016-12-07, 11:12
- Rola wychowawcza rodzica ważna jest na każdym etapie rozwoju. Wchłanianie komunikatów z telewizora czy internetu, bez odpowiedniego komentarza, może wypaczyć wyobraźnię - mówi dr Anna Pycka z Warszawskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej.
Posłuchaj
Świąteczny czas sprzyja zakupom i reklamowaniu różnych produktów, czemu nie zawsze potrafią się oprzeć najmłodsi. Bywa, że to na dzieci czar reklam działa najmocniej, co kończy się długim listem do Świętego Mikołaja. - Przede wszystkim dziecko wynosi nawyki z domu, a w tym aspekcie naśladuje nasze zachowania i przenosi je do własnego życia. Bardzo ważne jest to, ile czasu poświęcamy dziecku - podpowiada dr Anna Pycka.
Niemałe znaczenie ma też presja grupy rówieśniczej, która również pozostaje pod wpływem reklam i różnych sił perswazji. Z tego też powodu warto poszukać alternatyw dla reklamowanych produktów. - Należy być kreatywnym, zaproponować inne ciekawe sposoby na spędzenie wolnego czasu - opowiada gość Trójki.
W programie mówimy o tym, do jakiego świata przenoszą dziecko reklamy i jak wyjaśnić maluchom, w jaki sposób są konstruowane tego typu ogłoszenia. Czy warto okłamywać dziecko, że Święty Mikołaj istnije? O tym więcej w nagraniu.
***
Tytuł audycji: Godzina wychowawcza
Prowadzi: Katarzyna Pruchnicka
Goście: dr Anna Pycka (Warszawska Wyższa Szkoła Humanistyczna), Dorota Jasielska (psycholog, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Katedra Psychologii Społecznej), Krystian Hanke (dziennikarz Trójki)
Data emisji: 5.12.2016
Godzina emisji: 15.08
sm/ei