Świąteczne sztuczki, na które dajemy się nabrać w sklepie
- Kiedy jesteśmy w miłym, pozytywnym, przedświątecznym nastroju, to większa jest nasza skłonność, by ulegać różnym perswazyjnym komunikatom - uważa psycholog biznesu prof. Alicja Grochowska z Uniwersytetu SWPS.
Świąteczny wystrój galerii handlowych skłania nas do tego, by odwiedzać te miejsca często i z przyjemnością
Foto: Flickr/Better Than Bacon
Dźwięk muzyki z dzwoneczkami czy rozpylony aromat cynamonu mają kusić klientów, by na dłużej zostać na terenie sklepu i zrobić większe zakupy. - Poza tym, im wcześniej sklepy wystawią świąteczny towar, tym łatwiej o pozytywny nastrój kupujących. Gdy jesteśmy tuż przed świętami, wtedy zaczynamy już odczuwać stres - dodaje prof. Grochowska.
Specjalistka ds. marketingu sensorycznego Aleksandra Potrykus-Wincza wyjaśnia w audycji, jakimi najnowszymi sztuczkami handlowcy skłaniają swoich klientów do zakupów w tym sezonie przedświątecznym.
Zapraszamy do słuchania.
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki - ranek
Prowadzący: Krystian Hanke
Autor: Magda Karczewska
Data emisji: 23.11.2016
Godzina emisji: 6.43
fbi/ei