Jak zachęcić Polaków, by podczas zakupów byli patriotami?
Kiedyś kwestionowany, dziś staje się coraz bardziej popularny. Politycy, przedsiębiorcy i eksperci rozmawiali w Sejmie o patriotyzmie ekonomicznym. Goście "Pulsu Trójki" rozważali, jak to zjawisko powinno być wspierane.
Zdjęcie ilustracyjne
Foto: Flickr.com
Zdaniem Joanny Schmidt z Nowoczesnej, najważniejsze jest to, by patriotyzm ekonomiczny był zjawiskiem ciągłym, a nie występował w postaci zrywów. Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia m.in. gdy Polacy masowo sięgali po rodzime jabłka, gdy Rosja wprowadziła na nie embargo.
W ocenie Schmidt, by konsumenci na co dzień byli patriotami, muszą być edukowani w tym zakresie od najmłodszych lat. Jak dodała, Polacy powinni wiedzieć, w jaki sposób ich decyzje w sklepie wpływają na stan gospodarki.
Jak podkreśliła posłanka Nowoczesnej, władze powinny postawić na patriotyzm gospodarczy w skali makroekonomicznej. Dzięki temu, w jej ocenie, na rynku będzie więcej rodzimych produktów dobrej jakości, więc klienci będą chętniej po nie sięgać.
Więcej ważnych informacji i komentarzy znaleźć można na stronach audycji "Salon polityczny Trójki", "Komentatorzy", "Puls Trójki" i "Śniadanie w Trójce".
Michał Wójcik z PiS zgodził się, że zaczynać trzeba od edukacji, a później przenieść to podejście w sferę polityczną. Poseł stwierdził, że w Polsce brakuje protekcjonizmu wobec rodzimych firm.
Gość Trójki stwierdził, że trzeba głośno mówić o wspieraniu polskich przedsiębiorstw, ponieważ inaczej do konsumentów dotrą tylko przekazy reklamowe światowych koncernów.
Goście "Pulsu Trójki" rozmawiali także o tym, które produkty są tak naprawdę polskie. Skomentowali również zdementowaną już pogłoskę o dymisji ministra energii Krzysztofa Tchórzewskiego.
***
Tytuł audycji: Puls Trójki
Prowadzi: Damian Kwiek
Goście: Joanna Schmidt (Nowoczesna), Michał Wójcik (PiS)
Data emisji: 26.04.2016
Godzina emisji: 17.45
bk/mp