Pokolenie Y, czyli klapki i iPady. Czy tylko?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Pokolenie Y, czyli klapki i iPady. Czy tylko?
Klapki, wieczny odpoczynek i iPady - to jedne z symboli pokolenia Y. Ale - jak twierdzą psychologowie - to tylko część obrazu opisującego tych młodych ludzi Foto: pixabay.com/Bobine

Są roszczeniowi, nieodpowiedzialni, niecierpliwi, nie szanują autorytetów. Najchętniej całe życie spędziliby na pikniku - tak mówi się o pokoleniu Y, młodych ludziach, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy.

Posłuchaj

Matylda Walczyna opowiada o wadach i zaletach pokolenia Y (Prawdę mówiąc/ Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Nazywani są również pokoleniem "klapek i iPodów" to ze względu na umiłowanie nieformalnego stroju i urządzeń elektronicznych. A ich wysoka samoocena, egoizm i narcystyczny stosunek do siebie tłumaczy inną nazwę -  pokolenie "Ja".

- Często słyszę te zarzuty – przyznaje psycholog Matylda Walczyna, sama będąca przedstawicielką pokolenia Y. I tłumaczy, że w Polsce to przede wszystkim "pokolenie dostatku, które komuny nie pamięta". - Skomputeryzowane, żyjące na rynku globalnym. Świat dla takich ludzi nie ma granic, właściwe nie ma rzeczy niemożliwych.

Pokolenie Y - posłuchaj audycji Gabrieli Darmetko>>>

Takie podejście do życia sprawia, że pokolenie Y ma też bardzo charakterystyczne zalety. Młodzi ludzie potrafią współpracować w grupie i są kreatywni. Cenią wartości rodzinne, w badaniach stawiają je na pierwszym miejscu. Chcą dla siebie i bliskich dobrego, wygodnego i spełnionego życia.

- Nie chodzi o to, że mamy inne wartości. Podstawowe są podobne, ale inaczej opisywane. Na przykład wolność, to dla "igreków" co innego niż dla starszych pokoleń. Widać to też na podstawie takich pojęć jak poświęcenie, które dla starszych jest pozytywne, a dla pokolenia Y ma jednoznacznie negatywny wydźwięk - tłumaczy Matylda Walczyna.

Pokolenie Y to dzieci tzw. pokolenia baby boomers. - I właśnie to, jacy są rodzice z tego pokolenia, ukształtowało młodzież Y – mówi podając przykłady zachowania charakterystycznego dla pokolenia baby boomers.

W audycji mówimy też m.in. o tym, jak wygląda świat pokolenia Y, jakie niesie to z sobą szanse, a jakie zagrożenia. To dyskusja interesująca bez względu na to, do którego pokolenia należymy.

***

Tytuł audycji: Prawdę mówiąc
Prowadzi: Katarzyna Pruchnicka
Goście: Matylda Walczyna (psycholog, konsultant ds. zarządzania zasobami ludzkimi w firmie IMPACTIVE)
Data emisji: 11.05.2015
Godzina emisji: 00:05

ei/mp

Polecane