Kto stoi za kampaniami wyborczymi?

W kampaniach przed wyborami w naturalny sposób zwracamy przede wszystkim uwagę na kandydatów lub polityków mówiących w ich imieniu. Tymczasem na końcowy sukces pracuje wiele innych osób.

Kto stoi za kampaniami wyborczymi?

Zdjęcie ilustracyjne

Foto: Glow Images/East News

Politolodzy o ludziach ze sztabów wyborczych, którzy decydują o przebiegu kampanii kandydatów na prezydenta (Trójka/Puls Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

W "Pulsie Trójki" politolodzy Olgierd Annusewicz i Kazimierz Kik wyjaśnili, jak wygląda typowy sztab wyborczy i ile liczy osób - przynajmniej oficjalnie. W cieniu pracują bowiem jeszcze eksperci od sondaży, komunikacji politycznej, komunikatów marketingowych.

Goście Damiana Kwieka zwrócili uwagę, że zbliżające się wybory prezydenckie są dla sztabowców swojego rodzaju poligonem doświadczalnym. Wymagają też od spin-doktorów szczególnej pracy, choć w polskich warunkach należy raczej mówić o strategach.

Olgierd Annusewicz przyznał, że ostatnio zaskoczyła go szczerość szefa sztabu Magdaleny Ogórek. Dla Kazimierza Kika cała jej kandydatura jest ewenementem.

Tytuł audycji: Puls Trójki
Prowadzi: Damian Kwiek
Goście: dr Olgierd Annusewicz (Uniwersytet Warszawski),  prof. Kazimierz Kik (Uniwersytet Jana Kochanowskiego)
Data emisji: 21.04.2015
Godzina emisji: 17.45

fc/mp