Telefon zaufania dla dzieci na wagę złota

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Telefon zaufania dla dzieci na wagę złota
Fragment plakatu informującego o telefonie zaufania 116 111 i stronie www.116111.plFoto: Fundacja Dzieci Niczyje

- To nie jest tak, że dzieci nie chcą słuchać rodziców czy nauczycieli. One mają poczucie, że są samotne i mało ważne w oczach dorosłych - mówi Joanna Klocek, pracownik telefonu zaufania 116 111.

Posłuchaj

Telefon zaufania dla dzieci na wagę złota (Na wyciągnięcie ręki/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Lucyna Kicińska, koordynator zespołu pomocy telefonicznej w Fundacji Dzieci Niczyje, zwraca uwagę, że okres ferii jest czasem, kiedy wiele dzieci nie wie, jak spożytkować wolne dni. W tym okresie szczególnie doskwiera im samotność. Młodzi ludzie dostrzegają, że nie mają przyjaciół, z którymi mogliby spędzać czas lub że nie mogą liczyć na rodziców, dla których także w tym okresie ważniejsza wydaje się być praca.

- To bardzo ważne, by dzieci wiedziały, że jest taki telefon, że mogą z niego skorzystać, by porozmawiać o swoich emocjach i uczuciach i poradzić się dorosłego konsultanta, co zrobić w trudnej sytuacji - zapewnia Joanna Klocek, pracownik telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Telefon 116 111 jest czynny codziennie od godz. 12 do 22.

***

Tytuł audycji: Na wyciągnięcie ręki
Autor: Elżbieta Korczyńska

Goście: Lucyna Kicińska (koordynator zespołu pomocy telefonicznej w Fundacji Dzieci Niczyje), Joanna Klocek (pracownik telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111), Magdalena Wróblewska (pedagog z Fundacji Dzieci Niczyje)

Data emisji: 19.12.2014
Godzina emisji: 18.40

(fbi)

Polecane