Biznes z przyjacielem. Dobry czy zły pomysł?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Biznes z przyjacielem. Dobry czy zły pomysł?
Wiele osób twierdzi, że powinno łączyć się przyjaźni z biznesemFoto: Glow Images/East News

Znamy się jak łyse konie, wszystko o sobie wiemy i, co więcej, mamy wspólny, wspaniały pomysł na biznes. Coś takiego nie może się nie udać. A jednak…

Posłuchaj

Biznes z przyjacielem. Dobry czy zły pomysł? (Świat zwariował/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Życie pokazuje, że wiele przyjaźni pada ofiarą biznesu. Jak to się dzieje, że w sprawach związanych z życiem zawodowym nie potrafimy porozumieć się ludźmi, których znamy od lat i obdarzamy zaufaniem? Co w relacjach międzyludzkich zmienia biznes?

Psycholog Izabela Kielczyk potwierdza, że połączenie przyjaźni i biznesu niejednokrotnie kończy się źle. - Bardzo często jest tak, że w biznesie pewnych rzeczy nie wybaczamy, mamy oczekiwania i wymagania. A kiedy zaczynamy wspólną pracę, jesteśmy za bardzo wyrozumiali w stosunku do naszych przyjaciół, nie stawiamy granic i nie upominamy się o swoje, a to bardzo niszczy relacje - mówi.

Choć wielu twierdzi, że takie przedsięwzięcia zawodowe zawsze muszą skończyć się fiaskiem, zdarzają się wyjątki. Jednym z nich jest przypadek Jaśka Stasza i Michała Judy, którzy od pięciu lat z powodzeniem ze sobą współpracują. - To, że się przyjaźnimy, pomaga nam w prowadzeniu biznesu. Wydaje mi się że potrafimy oddzielić kwestie znajomości prywatnej od kwestii znajomości biznesowej. Jesteśmy szczerzy i otwarci - mówi Stasza.

***

Tytuł audycji: Świat zwariował

Prowadząca: Gabriela Darmetko

Goście: Izabela Kielczyk (psycholog biznesu), Karolina Cwalina (założycielka firmy coachingowej "Sexi zaczyna się w głowie"), Jan Stasza i Michał Juda (przedsiębiorcy), Agata Hącia (językoznawca), Krystyna Doroszewicz (wykładowca w Szkołe Wyższej Psychologii Społecznej)

Data emisji: 4.01.2015

Godzina emisji: 11.05

(iwo)

Polecane