Czubaszek, Nergal i święta, czyli rzecz o kontrowersyjnych reklamach

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Czubaszek, Nergal i święta, czyli rzecz o kontrowersyjnych reklamach
Sielankowy obraz rodzinnego ciepła jest znakiem rozpoznawczym większości reklam przedświątecznychFoto: Glow Images/East News

Biały puch, kulig, dzwoneczki i domowe ciepło - oto głęboko zakorzeniony w naszej kulturze obraz Świąt Bożego Narodzenia. Co na to twórcy reklam?

Posłuchaj

Rodzinne święta w górskim domku z kominkiem... (Z dala od Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

Taki obraz jest też często elementem fabuły wielu reklam przedświątecznych. - Polscy producenci reklam nie są chyba w stanie stworzyć niczego oryginalnego w kontekście świąt. W polskich warunkach bardzo trudno jest sformułować przekaz przewrotny - uważa Marcin Nowak-Lubecki z agencji reklamowej Lowe Warsaw.

Głośnym przykładem takiej próby, której efekt jest odbierany w niektórych środowiskach jako co najmniej dyskusyjny, jest pojawienie się w świątecznej reklamie sieci księgarń Marii Czubaszek czy Nergala.

A jak sytuacja wygląda w innych krajach? Marcin Nowak - Lubecki przytacza w audycji przykłady kontrowersyjnych reklam emitowanych w stacjach zagranicznych.

***

Tytuł audycji: Z dala od Trójki

Prowadził: Jan Niebudek

Gość: Marcin Nowak-Lubecki (agencja reklamowa Lowe Warsaw)

Data emisji: 10.12.2014

Godzina emisji: 9.45

(fbi, ei)

Polecane