Telenowele dokumentalne. Nieporadność sprzedaje się świetnie?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Telenowele dokumentalne. Nieporadność sprzedaje się świetnie?
"Szpital" to jedna z telenowel dokumentalnych emitowana przez TVNFoto: TVN/ mat. pras.

Szpital, szkoła, nadmorski kurort, komisariat policji, sąd... Telenowele dokumentalne dzieją się w najróżniejszych miejscach, niezmiennie zdobywając sobie rzesze widzów.

Posłuchaj

Michał Modliński opowiada o popularności telenowel dokumentalnych (Z dala od Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

Popularność formatu sprawiła, że wczesnym popołudniem telenowele dokumentalne królują na wielu kanałach telewizyjnych. - To format, w którym do odegrania scen przewidzianych w scenariuszu zaprasza się ludzi niebędących profesjonalnymi aktorami. To są dosyć naprędce stworzone scenariusze, czy raczej ramy tego, co ma się wydarzyć. To też  format niskobudżetowy - mówi psycholog kultury Michał Modliński.

Niezręczność, nieporadność, zakłopotanie - to wszystko świetnie sprzedaje się w telenowelach dokumentalnych. A Michał Modliński tłumaczy, dlaczego tak się dzieje i w jaki sposób telenowele dokumentalne pomagają widzom.

***

Tytuł audycji: Z dala od Trójki

Prowadził: Jan Niebudek

Data emisji: 3.12.2014

Godzina emisji: 9.45

(ei/fbi)

Polecane