W jakim wieku dziecko rozumie, że reklama to reklama?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
W jakim wieku dziecko rozumie, że reklama to reklama?
Reklamy są dla dzieci bardzo atrakcyjne, dopiero te starsze są w stanie rozróżnić przekaz, który ma je do czegoś nakłonić Foto: Glow Images/ East News

Dla małych dzieci dobrze zrobiona reklama może być nawet atrakcyjniejsza niż bajka - ostrzegają psychologowie. - Eksperymenty pokazały, że 4-latki w większości nawet nie odróżniają bajki od reklamy - mówiła w Trójce dr Sabina Kołodziej.

Posłuchaj

Sabina Kołodziej tłumaczy, jak dzieci odbierają reklamy (Obieg otwarty/ Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Reklama dla dzieci jest ciekawa, krótka, ma przyjemne piosenki z prostymi tekstami. - Maluchy łatwo się ich uczą. I te cechy sprawiają, że bardzo małe dzieci czasem wolą reklamę od bajki. Eksperymenty pokazały, że 4-latki w większości nawet nie odróżniają bajki od reklamy. To dla nich też rodzaj bajki, tylko nieco krótszej - mówiła w Trójce dr Sabina Kołodziej, z Katedry Psychologii Ekonomicznej na Akademii Leona Koźmińskiego.

Okazuje się, że dopiero 6-latki zaczynają odróżniać przekaz reklamowy. - W tym wieku dzieci zauważają też, że reklama ma przekonać je o atrakcyjności towaru. Brakuje im jednak krytycznego podejścia do przekazu. Ta postawa pojawia się dopiero w wieku około 10-11 lat. Wtedy dzieci mają już świadomość tego, że reklama może przekłamywać - dodała dr Sabina Kołodziej.

Jak reklama wpływa na szczęście dzieci? Zapraszamy do wysłuchania audycji.

Audycję "Obieg otwarty" przygotowała Agnieszka Stępień.

(ei/mp)

Polecane