RDK Re:Search

• Wykop
  • Mail
RDK Re:Search
Fragment zdjęcia "Kobiety w strojach ludowych", kieleckie, 1916, autor: A. Schultz fotografia pochodzi z wystawy "Promieniowanie" (Miesiąc Fotografii 2014, kurator Wojciech Nowicki) / Michał Nogaś, PR Trójka

W tym tygodniu oficjalnie otworzyliśmy nasz festiwalowy rajd! Byliśmy pod Wawelem, gdzie od dwóch tygodni trwa tegoroczny Miesiąc Fotografii. Śledziliśmy też Krakowski Festiwal Filmowy. Ale zajrzeliśmy również do Barcelony, bo nasi zdolni występują na Primaverze. I, oczywiście, obserwowaliśmy stoisko Trójki na Pikniku Naukowym.

Posłuchaj

Muzyka, fotografia i Piknik Naukowy! (Radiowy Dom Kultury/ Trójka)
Dodaj do playlisty

"Każdego roku odkrywamy fotografię na nowo, odsłaniamy jej oblicza. Odkrywamy jej potencjał jako narzędzia do refleksji nad zjawiskami społecznymi czy kulturowymi - nad tym wszystkim, co nas samych interesuje. Odkrywamy i wciąż dajemy się zaskakiwać" - pisze w tekście otwierającym katalog tegorocznego Miesiąca Fotografii jego nowa dyrektor, Agnieszka Olszewska (gościła w RDK-u dwa tygodnie temu). A Aaron Schuman, kurator i współtwórca tegorocznej edycji, tak wyjaśnia hasło główne MF 2014: "Re:Search jest badaniem ważnej roli, jaką fotografia często odgrywa we współczesnym poszukiwaniu i definiowaniu wiedzy. Re:Search to także celebrowanie samej fotografii jako niezwykle wyjątkowej i ekscytującej, autonomicznej formy studiowania, dociekania, śledzenia, intensywnego poszukiwania - oraz badania".

Przeszliśmy się własną, subiektywną festiwalową ścieżką. Wspólnie z gośćmi: Tomaszem Gutkowskim i Karolem Hordziejem, założycielami Miesiąca Fotografii, Wojciechem Nowickim, kuratorem wystawy „Promieniowanie”, Nicolasem Grospierrem, jednym z kuratorów sekcji ShowOFF oraz artystami, których prace pokazywane są w tym roku w Krakowie.

Wszystkie najważniejsze, a także mniej poważne, ale potrzebne informacje znaleźć można tu. Nieustająco polecamy Miesiąc Fotografii, to jeden z naszych ulubionych festiwali i wspaniała przygoda dla tych wszystkich, którzy kochają zdjęcia! Ma, rzecz jasna, Trójkowy Znak Jakości.

Zajglądamy też - w tym i następnym tygodniu - do Barcelony! Tam trwa tegoroczny Primavera Sound Festival, na którym prezentują się nowe polskie zespoły. Pojechały tam dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza.

Na miejscu ich występom - choć nie tylko - przygląda się Agnieszka Obszańska. A to jedno z odkryć Agnieszki!

Byliśmy też, oczywiście, na Pikniku Naukowym Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik. Już po raz drugi odbywa się on na Stadionie Narodowym, a Trójka ma tam swoje stoisko! To, co się działo, śledziła Ewa Dudzińska. Wszelkie informacje znaleźć można tu.

18. Piknik Naukowy. Porozmawiaj z ludźmi Trójki!

W wyjazdowym studiu odwiedził nas także... Ryszard Jaźwiński! Od blisko tygodnia przygląda się 54. Krakowskiemu Festiwalowi Filmowemu, który odbywa się z Trójkowym Znakiem Jakości. W sobotę wieczorem uroczyste zamknięcie i wręczenie nagród.

Był też w naszym programie kolejny odcinek "Muzycznego Przewodnika Trójki", przygotowywanego przez Wojciecha Włodarczyka i realizowanego we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym. Bohaterem tego spotkania został Jerzy Wasowski.

Zapraszamy do wysłuchania audycji!

obszańska & nogaś (szydłowska na urlopie na chwilę)