Co i za ile kupują młodzi ludzie?
2014-04-07, 12:04 | aktualizacja 2014-04-07, 14:04
Nastolatki maja coraz więcej własnych pieniędzy i coraz więcej kupują. Młodzi ludzie wydają od 150 do kilkuset złotych miesięcznie - mówi dr Paweł de Pourbaix z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Posłuchaj
- Młodzież coraz częściej podejmuje pracę zarobkową, dostaje kieszonkowe, ma także wiele innych okazji do tego, żeby dostawać pieniądze - zauważa. Jednocześnie, jak przyznaje, młody człowiek nie jest łatwym klientem, bo jest chimeryczny i bardzo łatwo zmienia zdanie. - Młodzież szybko także podąża za technologią i jest bardzo wymagająca. Posiada duży zasób informacji, a jej rozeznanie wśród marek jest wręcz doskonałe - podkreśla gość Trójki.
Naukowiec przekonywał, że jest jednak sposób na dotarcie do tej grupy klientów. - Młodzi ludzie lubią żyć w przekonaniu, że coś jest dedykowane dla nich, bądź dana marka podsiada atrybuty charakterystyczne dla tej grupy nabywców. Bo coś jest odważne, nowoczesne czy na topie - mówił.
Według gościa Trójki wpływ na decyzje zakupowe młodzieży, jeśli produkty są drogie, nadal mają rodzice. Z kolei jeśli chodzi o produkty, na które młodych ludzi stać, to decydują rówieśnicy. - Mówi się o presji grupy rówieśniczej, która doprowadza do zakupu danego produktu - dodał.
Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki". Przygotowuje ją Agnieszka Stępień.
(to/mk)