Polskie Radio się nie starzeje, ono się rozwija – mówi Ewelina Rogalewska, szefowa Centrum Edukacji Medialnej PR

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Polskie Radio się nie starzeje, ono się rozwija – mówi Ewelina Rogalewska, szefowa Centrum Edukacji Medialnej PR
Polskie RadioFoto: Robert Bartowsewicz/Polskie Radio

Radio od 100 lat informuje, dostarcza rozrywki i edukuje – taki temat wybrało UNESCO na Światowy Dzień Radia. Polskie Radio wpisuje się w realizację tego hasła. Niemal przez cały rok obiekty publicznego nadawcy można zwiedzać. Jest to możliwe dzięki Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia, które organizuje wycieczki dla dzieci i młodzieży, ale również prowadzi, jak sama nazwa wskazuje, różnego rodzaju działania edukacyjne, np. warsztaty. Jednocześnie CEM cały czas się rozwija: ostatnio pojawiły się nowe szkolenia z tworzenia podcastów.

  • Światowy Dzień Radia (13 lutego) został ustanowiony i proklamowany przez UNESCO w 2011 roku. Dzień ten upamiętnia inaugurację rozgłośni Narodów Zjednoczonych w 1946 roku.
  • Pierwszym krajem, w którym rozpoczęto regularne nadawanie programu radiowego, były Stany Zjednoczone. Stało się to w roku 1920.
  • Za początek radiofonii w Polsce uznaje się datę 1 lutego 1925 roku. Wtedy nadano pierwszą audycję w Polskim Radiu.

Zwiedzić, poznać, zainteresować

– Zapraszając nie tylko młodzież, organizujemy wycieczki po Polskim Radiu. Staramy się przede wszystkim wejść do wszystkich możliwych studiów emisyjnych. Cały projekt zaczynamy w Studiu Muzycznym Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana, gdzie opowiadamy o historii Polskiego Radia, a potem odwiedzamy Polskie Radio Kierowców, Jedynkę, Dwójkę, Trójkę… – mówi przewodnik radiowy Bogumiła Wójcik. – Spotykając się w studiu Szpilmana, zawsze na początku zadajemy pytanie: "Czy słuchacie radia?". W odpowiedzi oczywiście padają wszystkie nazwy, w tym także nazwy Polskiego Radia i Trójki, dzieci mówią, że zazwyczaj słuchają z dziadkami bądź rodzicami – opowiada.

– Natomiast kiedy oprowadzimy i pokażemy studia emisyjne, dzieci, wychodząc, zazwyczaj mają już ściągniętą apkę, np. Polskiego Radia Dzieciom. A jak rozmawiamy, pytają o Trójkę, pytają też o Jedynkę. Więc jest nam niezmiernie miło, że opuszczając Polskie Radio, mają już większą wiedzę na jego temat – dodaje.

Praktyki studenckie, szkolenia medialne

– Radio to przede wszystkim ludzie. Ludzie, którzy tu pracują, budują atmosferę, którą słuchacz może usłyszeć w odbiorniku. Organizujemy wycieczki, ale też organizujemy praktyki studenckie, praktyki dla uczniów szkół średnich, techników. Pokazujemy, jak to wygląda z tej drugiej strony – tłumaczy Ewelina Rogalewska, szefowa Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia. – Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia prowadzi głównie szkolenia medialne. Szkolenia, które mają pomóc przygotować do roli wystąpienia w mediach, ale też do wystąpień publicznych. To także sztuka mówienia, warsztaty estetyki i higieny głosu oraz wystąpień medialnych – wylicza.

– Radio cały czas się rozwija, teraz np. mamy nowe szkolenie z tworzenia podcastów – wskazuje.


Posłuchaj

14:46
Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia organizuje zwiedzania PR ale także szkolenia i warsztaty (Zapraszamy do Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

 

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Piotr Łodej
Goście: Ewelina Rogalewska (szefowa Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia), Bogumiła Wójcik (przewodnik radiowy)
Data emisji: 13.02.2024
Godzina emisji: 15.37

pr/kormp

Polecane