Miasta bez korków i samochodów. Czy to możliwe?
2015-09-23, 03:09 | aktualizacja 2015-09-23, 16:09
- Są sytuacje, w których samochód w znacznie lepszym stopniu spełnia swoją funkcję niż komunikacja publiczna. Rozwiązaniem mogą być krótkoterminowe wypożyczalnie aut - mówi dr hab. inż. Artur Jerzy Badyda.
Posłuchaj
22 września obchodziliśmy Dzień Bez Samochodu. Gość Trójki przyznaje, że gdyby nagle wszyscy mieszkańcy Warszawy postanowili porzucić swoje samochody i korzystać wyłącznie z komunikacji miejskiej, to mogłaby się ona okazać niewydolna. Nie znaczy to jednak, że nie należy podejmować takich prób. - Takie inicjatywy jak Dzień Bez Samochodu wydają mi się słuszne, bo wskazują na pewien trend, który powinien mieć miejsce. Powinniśmy mimo wszystko próbować wybierać komunikację publiczną - mówi dr hab. inż. Artur Jerzy Badyda, kierownik Laboratorium Badań Fizycznych Środowiska na Wydziale Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej.
Specjalista przypomina badania przeprowadzone w Warszawie dziesięć lat temu, dotyczące ruchu samochodowego w stolicy. - Wskazywały one na to, że średnie napełnienie pojazdów wynosiło 1,3 osoby, w związku z czym ewidentnie wygląda na to, że samochody po Warszawie wożą głównie powietrze - opowiada rozmówca Jerzego Sosnowskiego.
W programie mówiliśmy o tym, jak w pozytywny sposób zwężanie ulic wpływa na ruch miejski, w jakiej sytuacji jest Warszawa i czy autobusy są bardziej ekologicznym środkiem transportu niż np. samochody.
***
Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Jerzy Sosnowski
Gość: dr hab. inż. Artur Jerzy Badyda (kierownik Laboratorium Badań Fizycznych Środowiska na Wydziale Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej)
Data emisji: 22.09.2015
Godzina emisji: 21.07
sm/mk